Subject: Sisendipalve -EL-Mehhiko partnerlusleping ja kaubanduse vahekokkulepe
From: Kristi Kraavi-Käerdi <[email-masked]>
To: "eko AGRI" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "List_HELS \(HTM\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "KUM min", "[email-masked]", <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]"
Cc: Märt Änilane (MKM) <[email-masked]>,Svetlana Štšur - MKM <[email-masked]>, "Britta Tarvis \(RK\)" <[email-masked]>, "Kenneth Kopamees" <[email-masked]>, "Anu Vask \(MKM\)" <[email-masked]>, "Tiina Vares \(MeM\)" <[email-masked]>, "Katrin Sibul" <[email-masked]>,Martin Põder (RaM) <[email-masked]>, "Priit Potisepp \(FIN\)" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Sep 2025 13:54:16 +0300

Tere ja jõudu!

I              Välisministeerium edastab lingid neljale Euroopa Liidu
nõukogu otsuse eelnõule ja nende lisadele:

1.	NÕUKOGU OTSUS ühelt poolt Euroopa Liidu ja selle liikmesriikide
ning teiselt poolt Mehhiko Ühendriikide vahelise poliitilise, majandusliku
ja koostööalase strateegilise partnerluse lepingu Euroopa Liidu nimel
allkirjastamise ja ajutise kohaldamise kohta (edaspidi EL-Mehhiko
partnerluslepingu allkirjastamise ja ajutise kohaldamise otsus) COM(2025)
809 final
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:52025PC080
9&qid=1758720721820> ;

2.	NÕUKOGU OTSUS ühelt poolt Euroopa Liidu ja selle liikmesriikide
ning teiselt poolt Mehhiko Ühendriikide vahelise poliitilise, majandusliku
ja koostööalase strateegilise partnerluse lepingu Euroopa Liidu nimel
sõlmimise kohta (edaspidi EL-Mehhiko partnerluslepingu sõlmimise otsus)
COM(2025) 810 final
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:52025PC081
0&qid=1758722454971> ;

3.	NÕUKOGU OTSUS Euroopa Liidu ja Mehhiko Ühendriikide vahelise
kaubanduse vahelepingu Euroopa Liidu nimel allkirjastamise kohta (edaspidi
EL-Mehhiko kaubanduse vahelepingu allkirjastamise otsus) COM(2025) 811
final
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:52025PC081
1&qid=1758722763420> ;

4.	NÕUKOGU OTSUS Euroopa Liidu ja Mehhiko Ühendriikide vahelise
kaubanduse vahelepingu Euroopa Liidu nimel sõlmimise kohta ja selle
lisadele (edaspidi EL-Mehhiko kaubanduse vahelepingu sõlmimise otsus)
COM(2025) 812 final
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:52025PC081
2&qid=1758723044628> .

II             Palun kõigil ministeeriumitel vaadata üle nende 4 otsuse
lisaks olevate EL-Mehhiko partnerluslepingu ning EL-Mehhiko kaubanduse
vahelepingu eestikeelsed tõlked (k.a. lisad) vastavalt ministeeriumite
pädevusjaotusele. Juhul, kui avastate valesti või ebakorrektselt tõlgitud
sätteid, palume sellest e-kirja teel teada anda
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
hiljemalt 10.10.2025. kella 10.00. Seejärel edastab Väliministeerium kõik
laekunud parandusettepanekud 10.10.2025 Euroopa Komisjonile.

III            Euroopa Komisjon ei ole veel kuupäevaliselt teada andnud,
millal on kavandatud EL-Mehhiko partnerluslepingu ning EL-Mehhiko
kaubanduse vahelepingu allkirjastamine, kuid komisjoni esindajad
teavitasid liikmesriike EL Nõukogu kaubanduspoliitika komitees (TPC)
kohtumisel 11.09.2025, et mõlema lepingu allakirjutamine on kavandatud
jaanuari algusesse, mil toimub kõrgetasemeline kohtumine EL ja Mehhiko
liidrite vahel.

Selleks, et EL-Mehhiko partnerluslepingu ning EL-Mehhiko kaubanduse
vahelepingu allkirjastamine EL esindajate poolt oleks võimalik, tuleb ka
Eestil kujundada seisukoht eespool nimetatud EL-Mehhiko partnerluslepingu
allkirjastamise ja ajutise kohaldamise otsuse (punkt 1) ja EL-Mehhiko
kaubanduse vahelepingu allkirjastamise otsuse (punkt 3) suhtes. Menetluse
ökonoomiat põhimõtet arvestades, samuti selleks, et vältida liigset
halduskoormust, on otstarbeks sama paketi raames kujundada Eesti seisukoht
ka EL-Mehhiko partnerluslepingu sõlmimise otsuse (punkt 2) ja EL- Mehhiko
kaubanduse vahelepingu sõlmimise otsus (punkt 4) kohta.

Kuna Välisministeerium soovib Eesti seisukoha nimetud nelja otsuse eelnõu
osas esitada Vabariigi Valitsuse 11.12.2025 istungile (KOK 03.12.2025),
siis palume kõigil asjassepuutuvatel ministeeriumitel edastada oma
sisendid (asjakohaste sätete selgitused, mõjuanalüüs ja ettepanek
seisukohaks) Välisministeeriumile hiljemalt 03.11.2025. e-kirja aadressil
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .
Välisministeerium juhib tähelepanu, et see on esialgne menetluse ajakava,
milles võib toimuda muudatusi sõltuvalt sellest, kuidas kavatseb EL
nõukogu eesistuja riik nimetatud eelnõusid menetleda ning millal toimub
lepingute allkirjastamine.

Täiendavate küsimuste korral palun pöörduge samuti
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega ja ette tänades,

Kristi Kraavi-Käerdi
Republic of Estonia

Ministry of Foreign Affairs

Department for Foreign Trade Policy and International Economic
Organisations

+372 637 7234 | +372 58 78 9671
vm.ee/en | Islandi väljak 1, Tallinn